Remarketing is het opnieuw benaderen van iemand die al op je website is geweest, maar daar nog niet geconverteerd is – bijvoorbeeld door een aankoop te doen, zich in te schrijven voor een nieuwsbrief of een contactformulier in te vullen. Deze groep beschouwen we als ‘warme contacten’. Ze zijn immers al een keer op je website geweest en zijn dus al bekend met je merk. Grote kans dat ze nog even verder kijken bij de concurrent voor een vergelijkend onderzoek.
Remarketing is een slimme online marketingstrategie waarmee je eerdere bezoekers van jouw website opnieuw bereikt via advertenties op andere platforms. Dit kan via zoekmachines, sociale media en display advertising. Denk aan een banner die jouw product onder de aandacht brengt of een video-advertentie die herinnert aan een eerder bekeken dienst.
Met remarketing kun je:
Bijvoorbeeld: een potentiële klant bekijkt een paar sneakers op jouw website, maar besluit nog niet te kopen. Met remarketing laat je een advertentie zien met diezelfde sneakers – of een aantrekkelijke korting – om hen alsnog te overtuigen.
Meta
HTML 5
Tijdens deze fase in de klantreis is het belangrijk om ’top of mind’ te blijven en zo de kans te vergroten dat de keus op jou valt. Dit kunnen we doen door advertenties aan de remarketingdoelgroep tonen wanneer zij zich op andere websites bevinden.
Remarketing kunnen we eigenlijk overal inzetten: op Facebook, Instagram of Twitter, maar ook met banners in het Display Netwerk van Google. Omdat je targeting heel precies is (alleen mensen die op je website zijn geweest), is de doelgroep klein. Dit betekent dat je met een paar euro iedereen opnieuw kunt bereiken. Er is dus geen enkele ‘waste’!
Van Meta tot Tiktok, en van Snapchat tot LinkedIn
Adverteren in zoekmachines zoals Google en Bing
Online billboards die je aandacht grijpen
Een nieuwe website, een landingspagina of webshop?
Tof werk waar we blij van worden
Alle cases
1+1 = 11